ชื่อวิจัย การรประเมินโครงการส่งเสริมคุณธรรมอัตลักษณ์ ระเบียบวินัยดี มีมารยาทงาม
สร้างความรับผิดชอบ ของโรงเรียนวัดวังหว้า เพื่อการเป็นโรงเรียนคุณธรรม สพฐ.
ผู้วิจัย นางสาวพิชญ์ธิกานต์ โพร้งจั่น
ปีที่วิจัย ปี 2565
บทคัดย่อ
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินโครงการส่งเสริมคุณธรรมอัตลักษณ์ ระเบียบวินัยดี มีมารยาทงาม สร้างความรับผิดชอบ ของโรงเรียนวัดวังหว้า เพื่อการเป็นโรงเรียนคุณธรรม สพฐ. โดยใช้หหลักการ CIPPI Model กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ ครูและบุคลากรทางการศึกษา จำแนกเป็น ครูแกนนำ จำนวน 2 คน กรรมการโครงการ จำนวน 3 คน ผู้ประสานงานจำนวน 1 คน และผู้ปฏิบัติงาน จำนวน 11 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า
ผลการประเมินโครงการส่งเสริมคุณธรรมอัตลักษณ์ ระเบียบวินัยดี มีมารยาทงาม สร้างความรับผิดชอบ ของโรงเรียนวัดวังหว้า เพื่อการเป็นโรงเรียนคุณธรรม สพฐ. ภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด เมื่อจำแนกรายด้าน ผลปรากฏดังนี้
1. ด้านบริบท ภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด เมื่อพิจารณารายข้อ พบว่า การดำเนินโครงการ และโรงเรียนมีแผนการดำเนินโครงการ อยู่ในระดับมากที่สุด
2. ด้านปัจจัยนำเข้า ภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด เมื่อพิจารณารายข้อ พบว่า ผู้บริหารโรงเรียนวัดวังหว้าให้การสนับสนุนการดำเนินโครงการ อยู่ในระดับมากที่สุด
3. ด้านกระบวนการ ภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด เมื่อพิจารณารายข้อ พบว่า า โรงเรียนมีการวางแผนการปฏิบัติงานโครงการ อยู่ในระดับมากที่สุด
4. ด้านผลผลิต ภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด เมื่อพิจารณารายข้อ พบว่า ครูและบุคลากรทางการศึกษาได้รับความรู้ที่ทันสมัยเกิดความเชี่ยวชาญในสายงานที่ตนปฏิบัติงาน เกิดความเชี่ยวชาญในสายงานที่ตนปฏิบัติงาน และสามารถถ่ายทอดความรู้ได้ มีความรู้ที่ทันสมัยและเป็นผู้เชี่ยวชาญในสายงาน และการดำเนินโครงการ อยู่ในระดับมากที่สุด
5. ด้านผลกระทบ ภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายข้อ พบว่า นักเรียนดำเนินชีวิตอย่างเหมาะสม ไม่เบียดเบียนตนเองและผู้อื่นสูง อยู่ในระดับมากที่สุด
Title: Evaluation of the Project on Promotion for Moral Identity "Good Discipline,
Good Manners and Responsibility" of Wat Wang Wah School for being a moral
school OBEC.
Authors: Ms. Phichthikan Phrongchan
Issue Date: 2022
Abstract
The purpose of this research was to evaluate of the project on promotion for moral Identity "good discipline, good manners and responsibility" of Wat Wang Wah School for being a moral school OBEC, using the CIPPI Model principle. The sample group consisted of teachers and educational personnel categorized into 2 leading teachers, 3 project committees, 1 coordinator, and 11 workers. The research tools were questionnaires. Average Standard Deviation and content analysis.
The results showed that.
Evaluation of the project to promote moral identity "good discipline, good Manners, responsibility" of Wat Wang Wah School for being a moral school OBEC. The overall picture is at the highest level. when classified by aspect The results appear as follows.
1. Context, the overall picture is at the highest level. When considering each item, it was found that the project implementation and the school has a project implementation plan at the highest level.
2. Input is at the highest level. When considering each item, it was found that the administrators of Wat Wang Wa School supported the project implementation. at the highest level.
3. Process, the overall picture is at the highest level. When considering each item, it was found that the school had a project implementation plan. at the highest level.
4. Product, the overall picture is at the highest level. When considering the items, it was found that teachers and educational personnel received up-to-date knowledge and gained expertise in their fields of work. Gain expertise in the field in which they work and can transfer knowledge Have up-to-date knowledge and expertise in the field and project implementation at the highest level.
5. Impact, the overall picture is at a high level. When considering each item, it was found that the students were living their lives appropriately. Not encroaching on self and others at the highest level.