|
|
The purposes of this research were 1) To study efficiency of science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic; Pure Substances for the secondary 1 students. 2) To compare science learning pre-learning and post-learning achievements under science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic; Pure Substances for the secondary 1 students. 3) To study the students attitude with science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with Content and Language Integrated Learning (CLIL) technique. With the topic;Pure Substance for the secondary 1 students. The research population is consists of 18 students studying in Secondary 1, Mini English Program. The study was conducted during the 1st semester of academic year 2019 at Tedsaban 1 (Thungphabodrajbumrung) school under the supervision of Banklang Municipality, Sanpatong, Chiangmai. There were 21 hours of assessment time. The instruments used in this research were lesson plans, a science learning achievement test and a questionnaire on students attitude of science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic; Pure Substances for the secondary 1 students. Statistics employed for data analysis were the content validity by using index of items by the experts. Analyzed the efficiency of science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic Pure Substances for the secondary 1 students by using E1/E2 technique. Examined the questionnaires reliability by using Cronbachs Alpha Coefficient method. The difficulty of Pure Substances science learning achievement test was calculated by Chung Teh Fan technique. As well as, the Pure Substances science learning achievement test reliability by KR-20. Comparing pre-learning and post-learning achievements by t-test method. Finally, studied the students attitude with science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic; Pure Substances for the secondary 1 students by using mean () and standard deviation () statistics. The results were found that;
1. The efficiency of science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic of Pure Substances for the secondary 1 students is 84.60/86.85.
2. The science learning achievements by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic Pure Substances for the secondary 1 students was significantly higher than their pre-learning counterpart achievement at the .05 level.
3. The students attitude with science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic Pure Substances for the secondary 1 students was at the highest level. The average and the standard deviation was 4.59 and 0.50, respectively.
Key words: Science Learning in Bilingual, Teaching Science in English, Inquiry-Based Teaching in Science, Content and Language Integrated Learning, CLIL, Pure Substances.
|
โพสต์โดย Pathinee : [6 มิ.ย. 2563 เวลา 21:03 น.] อ่าน [5086] ไอพี : 184.22.177.253
หากข้อความนี้ไม่เหมาะสม คลิก
|
|
|
|
|
|
|
โปรดอ่านกฎกติกาก่อนแสดงความเห็น
1. ข้อความของท่านจะขึ้นแสดงโดยอัตโนมัติทันทีที่ได้รับข้อมูล
2. ห้ามโพสต์ ข้อความยั่วยุให้เกิดความรุนแรงทางสังคม ข้อความที่ก่อให้เกิดความเสียหายและเสื่อมเสียต่อบุคคลที่สาม, เบอร์โทรศัพท์,
รูปภาพที่ไม่เหมาะสมต่อเยาวชนหรือภาพลามกอนาจาร หรือกระทบถึงสถาบันอันเป็นที่เคารพ ขอให้ผู้ตั้งกระทู้รับผิดชอบตัวเอง
และรับผิดชอบต่อสังคม ถ้ารูปภาพ หรือข้อความใดส่งผลกระทบต่อบุคคลอื่น ทีมงานพร้อมจะส่งรายละเอียดให้เจ้าหน้าที่
เพื่อตามจับตัวผู้กระทำผิดต่อไป
3. สมาชิกที่โพสต์สิ่งเหล่านี้ อาจถูกดำเนินคดีทางกฎหมายจากผู้เสียหายได้
4. ไม่อนุญาตให้มีการโฆษณาสินค้าใด ๆ ทั้งสิ้น ทั้งทางตรงและทางอ้อม
5. ทุกความคิดเห็นเป็นข้อความที่ทางผู้เยี่ยมชมเข้ามาร่วมตั้งกระทู้ในเว็บไซต์ ทางเว็บไซต์ kroobannok.com ไม่มีส่วนเกี่ยวข้องใดๆ ทั้งสิ้น
6. ทางทีมงานขอสงวนสิทธิ์ในการลบกระทู้ที่ไม่เหมาะสมได้ทันที โดยไม่ต้องมีการชี้แจงเหตุผลใดๆ ต่อเจ้าของความเห็นนั้นทั้งสิ้น
7. หากพบเห็นรูปภาพ หรือข้อความที่ไม่เหมาะสม กรุณาแจ้งมาที่อีเมล์ kornkham@hotmail.com เพื่อทำการลบออกจากระบบต่อไป
** พระราชบัญญัติว่าด้วยการกระทำผิดเกี่ยวกับคอมพิวเตอร์ พ.ศ.๒๕๕๐**
|
|
|
≡ เรื่องน่าอ่าน/สาระน่ารู้ ≡ เปิดอ่าน 69,579 ครั้ง
| เปิดอ่าน 81,793 ครั้ง
| เปิดอ่าน 13,625 ครั้ง
| เปิดอ่าน 10,745 ครั้ง
| เปิดอ่าน 21,884 ครั้ง
| เปิดอ่าน 48,577 ครั้ง
| เปิดอ่าน 9,366 ครั้ง
| เปิดอ่าน 16,557 ครั้ง
| เปิดอ่าน 42,715 ครั้ง
| เปิดอ่าน 19,991 ครั้ง
| เปิดอ่าน 8,208 ครั้ง
| เปิดอ่าน 10,421 ครั้ง
| เปิดอ่าน 4,011 ครั้ง
| เปิดอ่าน 18,568 ครั้ง
| เปิดอ่าน 19,781 ครั้ง
| |
|
เปิดอ่าน 101,399 ครั้ง
| เปิดอ่าน 25,512 ครั้ง
| เปิดอ่าน 7,453 ครั้ง
| เปิดอ่าน 14,468 ครั้ง
| เปิดอ่าน 13,802 ครั้ง
|
|
เกมส์ รวมเกมส์สนุกๆ คลายเครียด
|