ชื่อเรื่อง รายงานการประเมินผลโครงการระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนของ
โรงเรียนภัทรญาณวิทยา สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 9
ชื่อผู้รายงาน นายธีระวุฒิ สาบัว รองผู้อำนวยการโรงเรียนภัทรญาณวิทยา
สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 9 อำเภอนครชัยศรี
จังหวัดนครปฐม
ปีการศึกษา 2559
บทคัดย่อ
การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อประเมินสภาพแวดล้อมโครงการระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนภัทรญาณวิทยา สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาเขต9 2)เพื่อประเมินปัจจัยนำเข้าโครงการระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนภัทรญาณวิทยา สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาเขต 9 3) เพื่อประเมินกระบวนการทำงานโครงการระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนภัทรญาณวิทยา สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 9 และ 4) เพื่อประเมินผลด้านผลผลิตโครงการระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนภัทรญาณวิทยา สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 9 การประเมินผลโครงการครั้งนี้โดยใช้รูปแบบจำลองซิป (CIPP Model) กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการประเมินประกอบด้วย ครูผู้รับผิดชอบโครงการและครูที่ปรึกษาโรงเรียนภัทรญาณวิทยา จำนวน 48 คน คณะกรรมการสถานศึกษาขั้นพื้นฐาน จำนวน 12 คน ผู้ปกครองนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1- 6 จำนวน 125 คน และนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1- 6 จำนวน 125 คน รวมทั้งสิ้น 350 คน เครื่องมือที่ใช้ในการประเมิน คือ แบบสอบถามจำนวน 2 ฉบับได้แก่ ฉบับที่ 1 แบบสอบถามให้ครูผู้รับผิดชอบโครงการและครูที่ปรึกษา ระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียน และคณะกรรมการสถานศึกษาขั้นพื้นฐาน และฉบับที่ 2 แบบสอบถามผู้ปกครองนักเรียน และนักเรียน สำหรับสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลใช้ค่าเฉลี่ย ( ) และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์สำเร็จรูป (SPSS for windows) ผลการศึกษาสรุปได้ดังนี้
1. ผลการประเมินโครงการระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนภัทรญาณวิทยา สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 9 ตามความคิดเห็นของครูผู้รับผิดชอบโครงการและครูที่ปรึกษา ระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียน ด้านสภาพแวดล้อม ด้านปัจจัยนำเข้า ด้านกระบวนการ และด้านผลผลิต พบว่า ทุกด้านอยู่ในระดับมาก
2. ผลการประเมินโครงการระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนภัทรญาณวิทยา สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 9 ตามความคิดเห็นของคณะกรรมการสถานศึกษาขั้นพื้นฐาน ด้านสภาพแวดล้อม ด้านปัจจัยนำเข้า ด้านกระบวนการ และด้านผลผลิต พบว่า ทุกด้านอยู่ในระดับมาก
3. ผลการประเมินโครงการระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนภัทรญาณวิทยา สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 9 ตามความคิดเห็นของผู้ปกครองนักเรียน ด้านกระบวนการและด้านผลผลิต อยู่ในระดับมากที่สุด ทั้งสองด้าน
4. ผลการประเมินโครงการระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนภัทรญาณวิทยา สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 9 ตามความคิดเห็นของนักเรียน ด้านกระบวนการและด้านผลผลิต อยู่ในระดับมากที่สุดทั้งสองด้าน
Title An Evaluation of the Student Care Supporting System
Project of Phattharayan Witthaya School belong to
The Secondary Education Service Area Office 9
Author MS.TEERAWUT SABUA
Program Education Administration
Major Advisor
Academic year 2016
Abstract
The purpose of this research 1) For evaluate the implementation of the Student Care Supporting System Project of Phattharayan Witthaya School Context Evaluation Side. 2) For evaluate the implementation of the Student Care Supporting System Project of Phattharayan Witthaya School Input Side. 3) For evaluate the implementation of the Student Care Supporting System Project of Phattharayan Witthaya School Process Side and 4) For evaluate the implementation of the Student Care Supporting System Project of Phattharayan Witthaya School Output Side. Evaluation of this project by CIPP Model. The 350 peoples samples consisted the teacher responsible for the Student Care Supporting System project and the teacher Phattharayan Witthaya School 48 peoples, The Basic Education Commission 12 peoples, Parents Students secondary education 1 to secondary education 6 145 peoples and Students secondary education 1 to secondary education 6 145 peoples. The instruments were the questionnaires two hundred for example Questionnaire for the teacher responsible for the project and the teacher Phattharayan Witthaya School, The Basic Education Commission and Questionnaire for Parents Students and Students. The acquire data were then analyzed to determine the arithmetic mean ( ) and the standard deviations (S.D.). The research finding can be summarized as follows:
1. Overall, the evaluation found that the level opinions about an Evaluation of the Student Care Supporting System Project of Phattharayan Witthaya School belong to The Secondary Education Service Area Office 9 as perceived by the teacher responsible for the Student Care Supporting System Project in the high level. If analyzed by area, it was revealed that all the four sides in the high level arrange as follows the process, Context Evaluation, Output and Input.
2. Overall, the evaluation found that the level opinions about an Evaluation of the Student Care Supporting System Project of Phattharayan Witthaya School belong to The Secondary Education Service Area Office 9 as perceived by the Basic Education Commission in the high level. If analyzed by area, it was revealed that all the four sides in the high level arrange as follows the process, Context Evaluation, Output and Input.
3. Overall, the evaluation found that the level opinions about an Evaluation of the Student Care Supporting System Project of Phattharayan Witthaya School belong to The Secondary Education Service Area Office 9 as perceived by Parents Student in the extremely level. If analyzed by area, it was revealed that all the two sides in the extremely level arrange as follows the process, and Output.
4. Overall, the evaluation found that the level opinions about an Evaluation of the Student Care Supporting System Project of Phattharayan Witthaya School belong to The Secondary Education Service Area Office 9 as perceived by Student in the extremely level. If analyzed by area, it was revealed that all the two sides in the extremely level arrange as follows the process, and Output.